czwartek, 6 stycznia 2011

i'm in heaven

w słodko-kwaśnym niebie.
Wymyśliłam to semifreddo, bo w lodówce miałam akurat twarożek, kremówkę, mini-beziki i część lemon curdu pozostałego po ciasteczkach. Połączyłam to wszystko z 'chęcią na coś zimnego' i dodałam trochę lenistwa.
Nie popisując się (jasne ;) -wyszło pysznie !



Semifreddo z lemon curdem i bezami.
1/2 porcji lemon curdu z tego przepisu lub z jakiegokolwiek innego lub kupnego(ok. 1/2 szklanki)
2 żóltka
4-5 łyżek cukru pudru lub drobnego cukru
300g twarożku jak na sernik (użyłam chudego)
200g śmietany 30-36%
małe beziki lub duże-pokruszone (trudno określić ilość, jeśli dacie za mało, podajcie je osobno w miseczce)

Żółtka ubić na parze z cukrem na jasną, puszystą masę (dla niewtajemniczonych: w rondelku gotujecie wodę na małym gazie, na garnek kładziecie miskę z masą i ubijacie). Kiedy podwoi, a nawet potroi swoją objętość zdjąć znad pary i ubijać jeszcze chwilkę do ostudzenia. Wmieszać lemon curd i twarożek. W osobnej misce ubić na sztywno śmietanę i delikatnie wmieszać do cytrusowej masy. Na dno każdego naczynia (ok.4-6 kokilek, miseczek, zależy od was i waszego apetytu;) wsypać trochę bezików. Rozłożyć masę, podzielić resztę bez i lekko docisnąć. Przykryć folią i wstawić do zamrażalnika. Dodam, że jeśli nie zamrozicie-wyjdzie Wam pyszny mus. Ja mroziłam ok. 4-5h.

Możecie również całość przełożyć do jednego, większego naczynia i wtedy kroić na porcję, ale semifreddo w miseczkach jest bardziej efektowne ;)

p.s. wersja z limonkowym czy pomarańczowych curdem również jest pyszna ;)

4 komentarze:

  1. brzmi i wyglada przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aj, ale to musi być pyszne.
    Raz robiłam miodowe semifreddo. Było niezłe. Ale to połączenie do mnie bardziej przemawia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. elloko,
    bo tak jest ! ;)

    Delie,
    Czyżby to słynne miodowe semifreddo Nigelli ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam mniam mniam, poproszę to jutro rano do łóżka,a ofiarodawcę będę wielbić po wsze czasy.

    OdpowiedzUsuń