sobota, 24 grudnia 2011

bez zaskoczenia

 
Myślałam, że będę ostatnia z życzeniami. I choć post nadal jest dla Nocnych Marków(Zoś, Olg, Kaś, Adamów i wszystkich, którym towarzyszy nocna aura), to z uśmiechem zajrzałam na ulubione blogi i przeczytałam życzenia. Nie będę się rozdrabniać, więc dziękuję tu, za wszystkie.
Jednocześnie śląc swoje, spóźnione (kompletnie w moim  stylu), niepoprawne i dla Was.

+Bonus w postaci dwóch szybkich przepisów dla zainteresowanych...

Wigilia zawsze jest zabiegana, zawsze, jeśli postanowicie zrobić 452348787 dań (dobrze jest zaplanować wszystko na piątkowy wieczór, zaraz po przyjeździe z męczącej wyprawy). Ale zawsze jest też czas, żeby dopełnić świąteczne podarki, robiąc choćby puszkę biscotti.

Cytrynowe z makiem
1 szkl. Mąki pszennej (ew. pełnoziarnistej)
2 łyżki suchego maku
2/3 szkl. Cukru drobnego
½ łyż. Proszku do pieczenia
Szczypta soli
Skórka starta z jednej dużej cytryny
2 łyżki mleka
2 łyżki oleju roślinnego
1 jajko
 
Czekoladowo piernikowe ze śliwką
1 szkl. Mąki pszennej (ew. pełnoziarnista)
2 łyżki kakao
2/3 szkl. Cukru drobnego
½ łyż. Proszku do pieczenia
Szczypta soli
1 łyż. Przyprawy do piernika (rozglądajcie się w sklepach i wybierajcie takie bez dodatku mąki czy cukru)
2 lyżki mleka
2 łyżki oleju roślinnego/oliwy
1 jajko
Kilka posiekanych suszonych śliwek.
 Wymieszać wszystko na gładką masę (najłatwiej zrobić to ręką), na końcu dodając dodatki. Uformować wałek na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec 30 minut w temp. 175'C, następnie wyjąć z piekarnika i zmniejszyć temperaturę do 160'C. Kiedy ciasto lekko przestygnie pokroić je ukośnie ostrym nożem, rozłożyć z powrotem na blaszce i piec po 10 minut z każdej strony. Po ostudzeniu przechowywać w puszce.
 


16 komentarzy:

  1. ojaaaa sliwkowe :)

    wesolych swiat zatem, zjedz niekiepskiego wafla na moja czesc hihi ;)
    wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepsze życzenia dla Ciebie i Twoich bliskich!

    OdpowiedzUsuń
  3. Droga Holgo - słodkich jak czekolada i cichych, takich bez zgiełku, ale za to w ścisku najbliższych :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę zrobić któreś z tych biscotti, bo czaję się na te ciasteczka od dawna i zabrać się nie mogę. Wesołych!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknych Świąt! :))
    I jakie cudne biscotti...

    OdpowiedzUsuń
  6. I tobie wesołych świąt Holga! Niech będą słodkie, spokojne i całe przepełnione miłością! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wesołych,rodzinnych i słodkich Świąt!;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wesołych świąt, a pomysł na last minute prezent może się nam uda jeszcze przetestować ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Wesołych, pełnych miłości i pysznego jedzenia świąt :D

    ps. A jak wiadomo, kicz podstawowym składnikiem wszystkiego ;]

    OdpowiedzUsuń
  10. Wesołych i rodzinnych Świąt! Pełnych słodkości i miłości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piernikowe ze śliwką stało się moim marzeniem ;D Holgo Tobie też wszystkiego najlepszego ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego najsłodszego dla Ciebie:)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknych Świąt Ci życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Holgo,

    piękni dziękuję za ten ostatni komentarz u mnie. nie masz pojęcia ile to dla mnie znaczy. Ja Tobie chciałabym życzyć aby Twój pozytywny sposób patrzenia na świat nie uległ zmianie. słyszałam że optymistą albo pesymistą jest się raz na zawsze, więc masz mega-szansę na szczęśliwe życie!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam nadzieję, że Wasz święta były tak wesołe, wspaniałe i słodkie, jak tego życzyliście Mi ;).

    mimi, optymizm ukrywam i czasem dzielę się nim Tu, ale na codzień zatapiam się w swojej pesymistycznej kuli... Mam ogromną nadzieję, że pierwsza część mnie wygra i Tobie również tego życzę. Cieszę się, że trafiłam z życzeniami. Ściskam. ;)

    OdpowiedzUsuń